HEAL THE UMMAH

HEAL THE UMMAH
PRESENT AL-FATEH FOR UMMAH

Saturday, December 7, 2013

SHIFT YOUR PARADIGM !!



Bismillah...


Shift your paradigm..terpacul dari mulut seorang sahabat ana semalam sewaktu memberi pencerahan tentang movie The Lady,Aung San Sun Kyi. Agak tersentap..tapi alhamdulillah sentapan yang terbaik dari dia,tahniah. bukan pertama kali ana mendengar ungkapan ini namun hidayah itu milik Allah sesungguhnya,tidak kira dari siapa ia datang tetap dengan izin Allah dan ketetapanNya.



Terdetik dalam hati,''kenapa aku begitu tersentap sekali ???'',diam kehairanan sejenak. Tapi itulah hidayah,,ia datang dalam pelbagai rupa dan cara,,subhanallah..

Agaknya,,ana sorang je ke yang terasa sebegini rupa..?? ye mungkin..tapi kemungkinan juga yang sedang membaca ni pun akan tersentap juga.

Kita bercakap tentang shift our paradigm bukan dalam konteks luaran sahaja tapi semestinya dalaman yang lebih penting,,dan juga menepati keadaan semasa ni..
Selalu,,perasan time nak solat esp,,sape yang akn jadi imam solat??semua saling memndang sesama sendiri,,agak lambat untuk mewakilkan diri sendiri,,tidak sepatutnya keadaan ini berlaku. Boleh berlaku untuk sekali dua tapi bukan kali yang ketiga,,masalahnya bukan berapa kali kita'ditolak' sebagai imam,,tapi sedarkah kita yang kita sudah perlu bersedia..

Ana bukan hanya tujukan kepada satu gender sahaja tapi kedua2 skali. Zaman ni zaman kebangkitan dan jangan alihkan tumpuan 'kebangkitan' tu hanya sebagai kebangkitan seorang reformist tapi kebangkitan yang mampu di lakukan oleh semua,,iaitu kebangkitan dalam diri sendiri ke arah yang lebih baik...ke arah muslim dan mukmin yang hebat.

Ketahuilah sahabt2,,Allah dah sediakn kita tempat yang terbaik,,suasana yang terbaik,,sahabat2 yang terbaik,,guru yang terbaik,,masa yang terbaik,,dan umo yang terbaik untuk berhijrah serta membina kekuatan diri sebelum di hantar ke lapangan ummah,,insyaAllah..

buktikan dengan usaha untuk berubah...




Ummat sedang mencari Al-Fateh abad ke 21 ini,,zaman siapakah ia bermula,,??Zaman kita. Beliau memahat sejarah kehebatn Islam se awl umo 19,,tapi tika ini,,di mankah kita??Masih lagi di telan keseronokan..kelapaan..

Ayuh kita berubah yuk!!!tak perlu bicara tentang reformasi untuk negara seandainya diri msh belum bercita2 dan berusaha untuk di 'reformasikan'..









video


#Allahu Ghayatuna..
#Dialu2kn berkongsi pendapat di sini..syukran

No comments:

Capture Your Heart
Comments from pYzam.com

Greatest Challenge
Spice up your Twitter with some Twitter Backgrounds