HEAL THE UMMAH

HEAL THE UMMAH
PRESENT AL-FATEH FOR UMMAH

Wednesday, December 4, 2013

SABARLAH DALAM BERSABAR..

Dengan nama Allah..

   Agak lama aku menyepi,,tapi bukan menyepi kerana tiadanya 'isi',akan tetapi aku menyepi mencari diri yang hakiki. Tak mudah,tapi aku tahu yang aku perlukan itu semua,begitu juga dengan sahabat2 semua.. Selagi diri bergelar hamba,,diriku tidak lekang dari ujian yang Maha Esa,aku tak mahu mengeluh,tetapi apakan daya sahabat2,aku lemah,,lebih lemah dari yang kau sangkakan. Namun begitu,diriku masih lagi menampung hikmahnya ujian kerana jauh di sudut hatiku,yakin bahwa Allah sedang berbicara denganku dan sedang meluahkan persaan cintaNya kepadaku,,SUBHANALLAH..





Alhamdulillah..di kala ini,senyuman menjadi teman akrab buatku.
Bohong jika kukatakan yang aku tidak penat dengan apa yang telah
Allah hantarkan kepadaku. Saban hari..hatiku tertanya-tanya,apa yang 
terbaik yang perlu aku lakukan sekarang,mungkin bukan solusi secara mutlak
tetapi cukuplah sekadar PENGUAT HATI NURANI..



Wallahu a'lam..




2 comments:

Unknown said...

apa yang kita rasa bila di uji?

Forever Student said...

Rasa lebih dekat dgn tuhan bila iman tengah kuat.. tatkala iman lemah mungkin mengeluh,, lebih teruk, ada yang menyalahkan takdir. Moga kita qawiyy.
La taqilni ila nafsi tharfarta ain.

Capture Your Heart
Comments from pYzam.com

Greatest Challenge
Spice up your Twitter with some Twitter Backgrounds